همه چیز درباره دستگاه تصفیه آب

همه چیز درباره دستگاه تصفیه آب

دستگاه های تصفیه آب، چه محصولاتی هستند؟

انواع دستگاه تصفیه آب، محصولاتی هستند که در چند سال اخیر جامعه جهانی نیاز گسترده ای به استفاده از آن ها پیدا کرده است. بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، بیش از 2 میلیارد نفر به هیچ نوع آب تصفیه شده ای دسترسی ندارند. این تقریبا معادل یک سوم جمعیت جهان است و نشان می‎دهد که فرهنگ سازی در مورد مصرف آب تصفیه شده به درستی انجام نشده است. اگرچه بسیاری از مردم حتی نمی‎دانند آب آشامیدنی سالم چیست، با این حال روز به روز به افراد آگاه در این زمینه افزوده می شود. تصور کنید برای کسانی که نسبت‎به میزان باکتری موجود در آب آشامیدنی مطلع هستند، چقدر دشوار است که از آب تصفیه نشده استفاده کنند.

دستگاه تصفیه آب مسئول از بین بردن زباله‎های کوچک موجود در آبی است که به شیرهای خانه ما می رسد. این زباله‎ها و ذرات معمولا با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیستند. اما سوالی که به وجود می آید، این است که  آیا شرکت فاضلاب قبلا آب لوله کشی را تصفیه نکرده است؟ بله قطعا تصفیه به صورت کلی انجام می شود. اما همیشه کمبودی در زمینه گند زدایی آب وجود دارد. همچنین مسیری‎که آب از ایستگاه‎تصفیه پساب تا شیر آب ما طی می‎کند، طولانی است و اغلب عامل ناخالصی در این قسمت به‎آب افزوده می‎شود.

همچنین ممکن است نوع خاصی از باکتری بیماری‎زا در مخازن آب ما وجود داشته باشد. تکثیر بی رویه باکتری‎ها باعث ایجاد برخی بیماری‎ها می‎شود. امروزه دستگاه های تصفیه ای ساخته شده‎اند که وظیفه آن‎ها کاهش این تکثیر است. شرکت های بهداشتی معمولا برای از بین بردن ناخالصی‎ها، کلر را در تصفیه خانه ها اضافه می‎کنند. کلر، برای از بین بردن میکروارگانیسم‎ها در طول تصفیه آب ضروری است اما اگر در مقیاس بزرگ مصرف شود، می‎تواند برای انسان مضر باشد.

میان فیلتر آب و دستگاه تصفیه آب چه تفاوت هایی وجود دارد؟

تصفیه آب خانگی، تنها محصول تولید شده برای پاک سازی آب آشامیدنی نیست. بلکه یکی دیگر از محصولات مناسب برای پاک سازی آب، دستگاه فیلتر است. اگرچه هدف اصلی هر دو محصولات نامبرده این است که آب را تمیزتر و قابل آشامیدن کنند، اما تفاوت‌های اساسی بین آن‎ها وجود دارد. اولین مورد این است که انواع فیلتر، نیازی به اتصال به شبکه برق ندارند. آن ها محصولات ساده تری هستند که از طریق یک شمع مرکزی کار می کنند که ناخالصی ها را حفظ می کند. در واقع این محصولات تنها به گند زدایی ابتدایی آب پرداخته و کاری به میکروارگانیسم ها ندارند. اکثر این محصولات ساده‌تر و در نتیجه ارزان‌تر از تصفیه‌کننده‌ها هستند. بهتر است این محصولات را پس از یک دوره مصرف به صورت بازه ای تمیز کنید تا عملکرد آن ها دچار اشکال نشود.

از طرف دیگر دستگاه تصفیه آب، محصولی کامل‎تر و قوی تر است که علاوه بر جلوگیری از ناخالصی‎ها، می‎تواند باکتری‎ها را از بین ببرد. برخی از مدل ها حتی چندین لایه تصفیه را ارائه می دهند. این محصولات با لامپ هایی که پرتوهای فرابنفش ساطع می کنند، بوی بد را از بین می برند و آب را به طور کامل تمیز می کنند.

انتخاب بین دستگاه تصفیه خانگی و فیلتر آب، بستگی به آنچه که در حال حاضر به دنبال آن هستید و نیاز دارید، دارد. اگر توانایی مالی زیادی برای خرید ندارید، فیلتر آب ممکن است بهترین گزینه برای شما باشد. با این حال، اگر چیزی که به دنبال آن هستید محصول منحصر به فردی است، بهتر است به سراغ تصفیه خانگی بروید. برای اینکه آبی که در خانه مصرف می‌کنید به خوبی تصفیه کنید، دستگاه‎های تصفیه آب مناسب تر از فیلترها هستند.

چرا استفاده از دستگاه تصفیه آب، تا این حد ضرورت دارد؟

علاقه به دستگاه تصفیه آب نه تنها به دلایل بهداشتی، بلکه به این دلیل است که مردم به طور فزاینده ای از خطرات آلاینده ها و مواد سمی موجود در آب آگاه هستند. خرید این محصولات ضرورت بسیار زیادی دارد. در رابطه با ضرورت خرید این تولیدات، می توان عوامل گوناگونی را بررسی کرد. به عنوان مثال، با استفاده از آن ها، مقدار مصرف آب های معدنی به طور چشمگیری کاهش می یابد. این امر باعث کاهش استفاده از بطری های پلاستیکی شده و خطرات زیست محیطی را کاهش می دهد.

مطالعات اخیر نشان داده که در حجم زیادی از نمونه‎های آب لوله‎کشی جمع آوری شده از صدها خانواده در سراسر جهان، میکروپلاستیک وجود دارد. بدون وجود دستگاه های تصفیه آب، نمی توان میکروپلاستیک موجود در آب را پاک سازی کرد. اهمیت این موضوع نه تنها از جنبه زیست محیطی، بلکه از جنبه پزشکی نیز قابل بررسی است. زیرا اگر میکروپلاستیک ها وارد چرخه غذایی انسان ها شوند، می توانند مشکلات جبران ناپذیری مانند انواع سرطان ها را ایجاد کنند.

انواع دستگاه تصفیه آب با استفاده از عوامل خنثی‌کننده مختلف، مانند کربن فعال یا نور فرابنفش، می‌توانند ذرات مضر برای سلامت را حذف کنند. با دستگاه مناسب، آب لوله کشی می تواند سالم ترین و خوشمزه ترین  جایگزین آب های معدنی برای رفع تشنگی باشد. با این حال، مهم است که گزینه های موجود در بازار را بررسی کرده و مناسب ترین گزینه را برای خود انتخاب کنید. انواع مختلفی از دستگاه های تصفیه آب، چه برقی و چه غیر برقی موجود هستند که هر یک کارایی متفاوتی دارند. شما می توانید پیش از هر گونه اقدام به خرید، ابتدا نیاز خود به هر یک از این نمونه ها را بررسی کنید.

دستگاه تصویه آب مدل کویر

دستگاه تصفیه آب بدون پساب

چگونه دستگاه های تصفیه آب را خریداری کنیم؟

برای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی، می بایست به فروشگاه های معتبر خریداری کنید. این فروشگاه ها به صورت حضوری و یا آنلاین فعالیت می کنند. همچنین برخی از آن ها تنها فروش به صورت عمده یا خرد را در دستور کار خود قرار داده اند. برای سهولت در انتخاب خود، از فردی که در زمینه خرید و فروش این محصولات متخصص است کمک بگیرید. همچنین می توانید برای مشاهده نمونه های مختلف دستگاه های تصفیه آب به وب سایت ما مراجعه کنید. مطمئنا به دلیل تنوعی که در وب سایت فروش ما وجود دارد، شما قادر به انتخاب مناسب ترین نمونه تصفیه آب خواهید بود.

اینستاگرام آرین سیستم

دستگاه تصفیه آب

انواع دستگاه تصفیه آب خانگیبهترین دستگاه تصفیه آب خانگیدستگاه تصفیه آبدستگاه تصفیه آب آکوادستگاه تصفیه آب ارزاندستگاه تصفیه آب استخردستگاه تصفیه آب اسمز معکوسدستگاه تصفیه آب اکولایفدستگاه تصفیه آب الکترو کولمارتدستگاه تصفیه آب الکوثردستگاه تصفیه آب اورجینالدستگاه تصفیه آب ایرانیدستگاه تصفیه آب ایزی ولدستگاه تصفیه آب ایزی ول دیجی کالادستگاه تصفیه آب با اشعه uvدستگاه تصفیه آب بخریم یا نخریمدستگاه تصفیه آب بدون پمپدستگاه تصفیه آب بدون مخزندستگاه تصفیه آب برای جداسازی چیست علوم هشتمدستگاه تصفیه آب برقیدستگاه تصفیه آب بزرگدستگاه تصفیه آب به انگلیسیدستگاه تصفیه آب بهتریندستگاه تصفیه آب بیزدستگاه تصفیه آب پارچیدستگاه تصفیه آب پاناسونیکدستگاه تصفیه آب پرایمدستگاه تصفیه آب پرتابلدستگاه تصفیه آب پرومکسدستگاه تصفیه آب پکیجدستگاه تصفیه آب پیور لایندستگاه تصفیه آب پیور واتردستگاه تصفیه آب پیوریکامدستگاه تصفیه آب تایوانی اصلدستگاه تصفیه آب خانگیدستگاه تصفیه آب صنعتیروش نصب دستگاه تصفیه آب 6 مرحله ایقیمت بهترین دستگاه تصفیه آب خانگیقیمت دستگاه تصفیه آبقیمت دستگاه تصفیه آب آمریکاییقیمت دستگاه تصفیه آب تایوانیقیمت دستگاه تصفیه آب تایوانی cckقیمت دستگاه تصفیه آب خانگی رومیزینصب دستگاه تصفیه آب

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *